Po pročtení všech odpovědí ve mě zůstal silný dojem z toho, že všichni studenti jsou patřičně hrdi na to co dokázali. Jsou si vědomi vlastních úspěchů (i neúspěchů) a toho, že se opravdu něčemu naučili. Gratuluji, mám z takových studentů radost.
V odpovědích jsem často narážel na dvě důležitá témata:
- vedoucí práce
- zadání práce
Vědět v začátku (v září) to co víte teď.. co byste dělali jinak?
V čem byla největší výzva?
- Jinak bych si rozložil čas :)
- Začnu dřív!
- Více spolupracoval s vybranou firmou - více se jim "pletl pod nohy".
- Asi bych se snažil o úpravu zadání.
- Hledal bych informace účinněji.
- Číst více knih/materiálu.
- Vytvořit samostatný školní projekt, který by mohl mít praktické využití.
- Začít od nuly ...
- Splnit zadání, které jsem si sám definoval, a hlavně na úrovni, se kterou bych byl spokojen.
- Nenechat se rozptýlit spolubydlícím, který celý den nic nedělal.
Co nového mimo učivo probírané na fakultě jste se naučili?
- V této bakalářce mi asi škola dala jen schopnost programovat v C++, všechny další "odbornější" věci jsem si musel nastudovat a vyřešit v podstatě sám.
- Pracovat na projektu jako by jednalo o startup a velké množství dovedností, co s tím souvisí ...
- Aktivní přístup při řešení, časový plán, sebekázeň...
- Nejsem z FIT, ale prakticky vzato, ze školních let jsem plně nevyužil nic, všechno pro mě byly nové znalosti a zkušenosti.
- Vidět věci/práci/výsledky kriticky - vidět problémy, které nejsou zcela zjevné.
Co vám při řešení naopak vadilo? - (v nejširším smyslu)
Jaké informace by se vám při řešení hodily a neměli jste je?
- Při řešení mi nejvíce vadilo, že mám projekt dokončit. Programování a rozšiřování aplikace mne bavilo a nebyl jsem si schopen říci stop.
- Že jsem neměl připravený kompletní návrh aplikace. Postupoval jsem zdola - nahoru. Takto jsem strávil enormní množství času testování částí, které se nakonec vůbec nepoužili.
- Bál jsem se, že výsledky práce už nikdo nevyužije, podobně jako u dalších školních projektů (to je demotivující).
- Nedostatek času a vlastní lenost.
- Bude to, co dělám stačit?
- Nějaký souhrn metod, které se dají použít s krátkým vysvětlením.
- Lepší popis toho, jak psát technickou zprávu, jak vytvořit prezentaci a jak jí prezentovat.
Jaké má být ideální organizace BP/DP, aby pro vás byla co nejužitečnější?
Rozhodně vidím jako velmi důležité to, aby si student vybral téma sám. Něco co ho baví. A na vedoucím pak je, aby vybrané téma modifikoval tak, aby z něj mohla vzniknout obhajitelná práce. Osobně bych klidně vypustil část předmětů, které jsme v průběhu studia měli a věnoval větší časovou dotaci právě BP (DP). Až školu dokončím a budu se někde ucházet o místo, tak jej nedostanu na základě toho, že bych uměl nazpaměť "algoritmus třípáskové řadící metody" nebo podobnou (s odpuštěním) volovinu, ale protože mám nějaké zkušenosti a něco jsem dokázal. A BP (DP) je pro to podle mě ideální. Proto i SZZ bych rád více podřídil vypracované BP (DP).Jaké máte osobní dojmy z řešení závěrečné práce?
A jak výsledky dotazníku zkodnotil kolega Adam Herout je zde.
- Opravdu mě to bavilo a jsem rád, že jsem si správně vybral vedoucího!
- Dobré, aplikace má úspěch takže dobré.
- Práce mě bavila, a naučila mě mnoha novým věcem. Kdybych si mohl vybrat znovu asi bych si vybral o něco obtížnější zadání. Příští práci také rozhodně začnu řešit už v prvním ročníku, aby byla mnohem více podle mých představ. Jako vždy není má práce úplně dokonalá a je co zlepšovat, ale pokud si člověk řekne že je něco dokonalé přestane se zlepšovat a já se chci zlepšovat
- Osobní dojmy? Samozřejmě nejlepší :) ale vážně - nové znalosti, pokoření výzvy.
- Ze začátku mě to i bavilo, bylo to fajn, ale jak bylo málo času, tak se ta zábava ztratila, taktéž už mě tahle škola nějak nebaví, což se promítlo i na práci. Na to, čemu by se člověk chtěl věnovat, není čas, a to, co ho nebaví, zabírá většinu času.
- S výsledkem jsem spokojen. Zajímavé, člověk se toho hodně naučil a "i o sobě dověděl".
Žádné komentáře:
Okomentovat