25. 6. 2015

Prezentace diplomek: lessons learned 2015

Jsem rád, že každým rokem je kvalita prezentací u státnic stále lepší a lepší. A myslím, že dobrá příprava prezentace tomu hodně pomáhá. Je prostě vidět, kdo ví o čem mluví a má vizi, jak svou práci prodat a ten, kdo to "prostě jen tak nějak odvykládá".

Letos jsme opět trénovali. Loňské a předloňské záznamy jsou v období obhajob hojně navštěvovány, tak doufám, že vám pomůžou i ty letošní. Časem bych mohl zkusit udělat nějaký výtah častých chyb a odkazovat se do vzniklé databáze videí.

Letos vás přišlo 18. Opět jsme použili sdílený Google docs, kde jste vy všichni sami sobě komentovali, co se líbí a nelíbí. Komentáře nad videi jsou v surové podobě, tedy za překlepy je odpovědný pisatel a ne já :)

... tady jsou vaše tréningové prezentace pro rok 2015.


+ Řekl cíl. Slidy by měly být číslované. OK
+ slajdy pekné+
- Ruku nedávat do “kapsy” +
- Ukázku xml vypistit +1
- Existuje video? možná by se dalo ukázat.. cca 15 vteřin, jak to synchronizuje audio
- rekl bych trochu monotonni
- Kontakt s publikem, nekoukat jen do okna




+ Ve slajdech je jméno oponenta
+ Použití prezentéru.. bezdrátové ovládání slajdů +
+ Sako +
+ libi se mi, jak mluvi o constructu.. zni to na urovni
+ udělal něco nad rámec. Nebojte se o tom pochlubit.
+ projekt běží = asi funguje
- ruka napul v kapse.. uz ne:
- Trošku rychlejší řeč.. zkusit zpomalit.++
- není moc vidět na screenshot (slide 5, 6) ++ Ano. Pozor na sytost barev. Některé projektory mohou být “vypálené”




+ dobrý přednes (ideální rychlost) +++
- širokoúhlé slajdy???
- ruce za zády?
- nedívat se tolik na plátno.++
- nevhodná volba barvy slidu
- nemluvit o všech záznamech na FIT.. ale o vybraných.
- Místo slajdu “děkuji za pozornost” nějaký screen nebo něco? Aby bylo na co koukat+




+ Doktora Sékeho :) .. super, ví jak se čte mé jméno +
+ supr schema (ale nevarovali, ze nema byt bily text na tmavem pozadi?) - HonzaC: podle me v pohode. Ale chtelo by to trochu vetsi font.
+ pěkné slajdy.. minimum textu a dost obrázků
- slide 2: stare doleva, nove doprava, cas by mel jit zleva doprava.
- posledni slide Shrnuti - shrnout, co jste udelal, nejen “to je vse”, casu mate dost
- vice zviditelnit sipky ve schematech
- radeji předělat na světlé pozadí a tmavé písmo
- možná zmínit, proč nešlo použít již existující řešení (tak jak bylo u Constructo)
- v reálným čase … pozor na nespisovnost..
- lepší konec, ne to je vše..




+ Pěkně mluví + Dobré intro.. o čem je práce+
+ dobra gestikulacia++
+ pěkný úvod s detailem na stránce superlectures.com
- obrázky nevýrazné u ukázky postupu
- slajd 3, 4 - šlo by dát i obrázek? jo jo jo !
- Co je to za dataset se články? Mluvíte na začátku o přednáškách.
- screenshot testovací stránky




+ Pěkné intro do problému..
+ fajn schéma (3. slide)
- Slide 3 svítí už dlouho.. +++
- co znamené obyčejné testování a testování se 4pin jackem. ++
- vžum najednou už shrnutí… bylo tam minimum obsahu :( ++
- více obrázků - aspoň třeba nějaký screenshot siri nebo tak… ++
- příklady problémů
- výsledky v grafu než tabulce, možná i s více informacemi
- výsledky lépe rozepsat.. udělat detailní graf.. cíl práce jsou právě čísla a porovnání!!!
- přidat ukázku, na jakých datech to bylo testováno + výsledky by měly být uprostřed prezentace ne až na konci, tam to jenom shrnout




+ big data… respekt
+ rozumný průchod tím, co bylo uděláno.
+ supr grafy na konec, na to se na konci bude hezky koukat
- tato data bylA +
+ jak vypadá přesně výstup? dobré je!!
- slide 3: 7-20 hodina ktereho casu ? US Vychodni pobrezi ?
- data jste získal sám a nebo vám byla dodána?
- filtrováno nebo data filtrovány, ne filtrované - slajd 4
- na slide 5 by bylo dobre ukazat, co se s tweetem deje, kdyz provadite jednotlive “cistici” operace
- u vektoru nalad by to take chtelo priklad, jestli to jde. Jinde take - pokud jde dat priklad, dejte ho.
- slide 10: budouci kontext ? jako cile ?
- ten posledni slide PRESNEJI - toto je ultimatni vysledek, popiste, co je Vase strategie a co konkurence nebo jednodussi.
- pridat tabulku s vysledky strategii.
- přidal bych více obrázků+
- neboj se rozpustit ruce a trochu to oživit+
- odstranit “děkuji za pozornost” z posledního slajdu, ten obrázek dát doprostřed, ne až na konec prezentace




+ pekny slide 4, na kterem je videt, co se s text. daty deje++
+ obchodní model - schéma je pěkné+ … ale bylo by fajn nejak barevne odlisit jednotlive bloky, ted je to hodne velke, hodne slozite a neprehledne.
- nečíst slajdy+
- lidi moc nevi, co je to technicka a co fundamnt. analyza, v nekolika slovech definovat
- nekoukat furt do noťasu
- Miesto postupnosti cisel nejaku nazornu blokovu schemu (slajd o predspracovani a PCA)+
- pokud je to celý v češtině, je lepší skript než script
- alespon tu posloupnost rozdělit aby šlo vidět jak který blok se mění, takto se to těžce hledá co k čemu patří
- na slide 6 dat nejaky obr. neur. site a k tomu komentare, nejen bulletky
- grafy na slajdoch 9, 10 - label y osy +
- pozor na žlutou barvu na slajdu 9, nemusela by být vidět
- poslední graf.. co je osa Y?
- zmatená prezentace výsledků
- na konci rici, ze obchodovani na demo uctu byl slusny vysledek.
- pridat slide se zaverem.




+ na ukázku už se dlouho těším
+ srovnani s existujicim řešením - stravil jste na tom, ale trochu moc casu …
+ triviální slajdy BaW :)
+ pekna, prehladna schema systemu
- cislovat slajdy
- soubor. s rozp. fonemy nebyl moc videt - dejte tluste !
- skoda ze to neni moc slyset
- na presentaci jsou rozhodne potreba externi repraky a poradne to osolit ! A bylo by dobre nejprve presentovat jen zrapovany recovy track a az pak s podkladem - s podkladem tomu neni moc rozumet. ++
- není slyšet hlas v rapu, přebíjí to hudba+ ++
- ot. oponenta az za “dakujem”




+ vypadá, že fakt rozumí ISS a spol.
+ super demo+:++ ++++
+ super demo, ale nejprve zahrejte normalni kotlikarske akordy C, G, D a pak teprve nejake hustsi ;) (pripadne komentovat hrane akordy...ak si verite, samozrejme ;)) +
- pod panem docentem? Spíše pod vedením pana… HonzaC: souhlas, pracovat pode mnou by nebylo prijemne (95kg). +++++
+ pekne grafy, které dobře vysvětlí
- dívat se trošku víc do publika
- misto slide 5 dat nekoli obrazku se spektry a dat k tomu komentar. Mnohem lepsi a jasnejsi nez bulletky !
spisovně .. nepodstatnÝ… cela fraze “asi nepodstatny tady” je takova nevhodna
- červený, modrý - > červenÉ, modrÉ :)
- to srovnani s matchujicim a nematchujicim akordem UKAZTE na obrazcich.
- dtto pro vyhlazovaci model - schema nebo priklady toho, jak akordy “skacou” a jak to chcete odstranit.
- demo mozno nechat az na koniec alebo niekde v strede ako ozivenie nudnej teorie :)
- zvětšit blokové schéma na slajdu 7
- nekolikrat sei presentaci zkuste.




+ slajdy pěkné.. jen trošku kontrastnější a větší pismenka (ve screenshotech)
- na screenshotu není nic vidět++
- trošku bych přitlačil na to, co to vlastně dělá. Proč to potřebujeme.
- cisla slidu moc nejsou videt
- rozepsat to technicke reseni.. to schema je takovy strohy (js, sql a co tam jeste bylo)
- zvětšit obrázek na slajdu 4, není vůbec vidět co tam je
- lépe prodat co bylo uděláno, času zbylo dost




+ mluvíte o zajímavém algoritmu (scanování účtenek) - zkuste to lépe prodat a prezentovat
+ knihovna super, ale mluvíš o tom jak kdyby celá knihovna udelal práci za tebe a ne že si ji jen využil a pak jsi zpracovával její výstup (ukázka jejího výstupu ..třeba schématem)
- chce to lepsi intro.. co by vtahlo a jednoznacne reklo co se deje + nějaké schéma?
- nedívejte se tolik do plátna.
- je to samej text, vic obrazku! .. nebo spis aspon nejakej+++
- vysel jsi ze zaberu :( (protože čte slajdy)
- hraní si s rukama .. nervozita?




+ fira sans :)
+ ukázáno, co udělal v rámci většího systému z FIT. Klidně to na začátku říci.. jsi součásti research skupiny. +
+ dobře prodaný výsledek + pěkný výsledek, ale asi bych tam dal graf :), nejen tabulku
+ ví o čem mluví.. možná to trochu lépe prodat+
- podle me nemusis resit real-time/off-line, pro Tvou praci to neni relevantni.
- nekoukat do notebooku ++
- míchání češtiny a angličtiny ve slajdech co takhle celé anglicky? ++++
- dívej se víc do publika +
- mluvít více nahlas, zřetelněji, nepolykat slova
- slajd 5.. moc jsem nepochopil.. slide 6 ? referencovat přejaté.
- slide 6 vypada jak pohadka a pritom je to jadro Tve prace - dal bych nekolik slajdu s tabulkou, ktera se postupne natahuje (a pridavaji se tam vysledky a pripadne ty fajfky) a k tomu vzdycky blok. schema toho, co jsi delal. Neprochazej vsech 10 moznosti, to vypada jako laboratnorni denik, ne jako presentace diplomky. Jen ty, co chodily.
- slide 8 nevysvetlovat metriky, ale jen rici, ze vetsi je lepsi. Jestli mame nejakou bumazku jako oceneni nejlepsiho systemu - oskenovat a buchnout na slide ! Nebo mapu sveta, odkud byly dalsi systemy.
- přidat porovnání u slajdu 6 o kolik se to zlepšilo formou grafu
- není jasné co je typ 3.. nejdřív říci něco o testovacím setu
- neanimovat slajdy - zobrazit najednou
- publikované články!!!




+ pekne se usmiva +++ (prestoze tam nedostatky jsou, s timhle usmevem bych ho nevyhodil)
+ příjde mi, že víte o čem mluvíte.. trošku potrénujte prezentaci ať má větší dynamiku.
+ tvorba dat super !
- titul: nelamat radku za predlozkou (pri hovore)
- na zacatku dat ihned audio ukazku ! - OK, super. nemusite rikat, ze je tam EN a CN, to lidi uslysi … a pak to rikate jeste jednou - zbytecny !
- slide 2 tam visel trochu moc dlouho.
- trochu moc casu take na slide 3, nemuzete z toho delat prednasku, behem 1 minuty to lidi stejne nenaucite. +
- nekolikrat presentaci zkusit, je videt, ze jste zatim hodne nejisty +++++
- cisla slidu nejsou videt
- osobně bych popsal jenom ten akustický přístup a ne to další, je to mimo to co jsi udělal
- hmm mluvíte o fonoktaktice.. ale nepoužíváte.. to samé fůze.. zkrátil bych. není relevantní pro vaši práci.
- 6: nemixujte error rate a uspesnost, spolehliva cesta, jak zmast posluchace. Ne kazdy to dokaze v hlave prepocitavat.
- dtto co jsem rikal u Miry Skacela: jednotlive techniky (LDA, media filtr) na samostatne slajdy s “rostouci” tabulkou, kde ukazete zlepseni.
- osobne mi pride že moc detailne informácie pre poslucháčov ++
- jestli v tabulce na slidu 6 maj byt barvy, tak nejdou videt
- porovnání výsledků dát do grafu, celkově bych řekl, že tam máš hodně textu a to i přesto, že tam je řada obrázků, klidně bych jich přidal více (obrázků, grafů)




+ Pěkné sjady … hm hm, mne se ten pravy barevny okraj moc nelibi, rusi me.
+ supr prezentace cile
+ myslim, ze jsem slide 6 pochopil a vypada to dost dobre! možná doplnit ukázku?
- titul - dat jen cesky nazev.
- co když nemá mobil reproduktor vzadu jako na obrázku? funguje to potom? musím nějak mobil natočit nebo je to jedno?
- nervozita?
- 5: signaly nejsou videt. Tu cross-korelaci bych asi trochu vice vysvetlil, i rekl, ze pouze s jednim signalem je vystupem jen bordel a pokud to udelame 40x a zprumerujeme, zacne tam byt neco videt.
- zvětšit graf - dát ho na celý jeden slajd, není tam nic vidět +
- mozna rici, ze min. limit .5m je dan preslechem pres mobil. Pak uz to bylo moc detailni.
- jak je to robustní na šum okolí?
- proč je bílý šum nejlepší
- o g-play tam dejte slide s linkou




+ ”preji dobry den” - supr!
+ porovnání se stejnými BP! super.. možná čekejte dotaz, jestli máte přesně stejná testovací data a metriku nebo ne.
- Bakalářka neee .. to intro zní tak jako.. Kašlu na vás, jste mi u...
- trochu moc casu straveneho nad slidem “Cil”, vse by bylo lepsi s obrazky ! Na zacatku tezce chybi celkove schema, co to ma delat !
- číslování slajdů.. nějaký obrázek do sl. 2?
- na slajdu cíl neříkáš cíl, ale už i jak jsi to dělal, hodil by se navíc nějaký obrázek
- jestli ta metoda s multi-output moc nefungovala, zvazte, jestli ji tam vubec davat. Naopak pro DCT (to pomahalo ?) dat vice detailu.
- u animaci mit “backup” reseni kdyz nepojedou ze slajdu, treba MPEG nebo AVI soubor.
- ta tabulka je brutalni, neni videt a obsahuje moc cisel ! bud zmensit nebo prevest na nejake grafy.
- výsledky dát do grafu
- u tabulky dát jenom celkové porovnání, jednotlivé třídy vypustit+, ideálně udělat graf
- celkove vysledky ne do slajdu shrnuti.




+ Slide 3 .. hurá.. cíl práce
+ efektne prepinanie++
+ pěkný souhn! ..přineslo 50 úspory času
- Nahlas! Artikulovat! Natrénovat!+++
- mluvit spisovně!
- neřešil bych co to je ebook a kde se dá koupit, je to mimo :) ++
- netreba tolko hovorit o tom co je elektronicka kniha ++
- nechápu proč mluvíte o tom, kde koupit eknihu..++++++
- když u toho usíná prezentující, jak mají udržet pozornost ostatní?+++++++
- vypadas dost znudene a jakobys trpel+++++
- k jádru a vymezení se dostáváme na slidu 4 za půlkou prezentace. Že to je vaše práce a zadání a má vám to pomáhat by mělo být na začátku.
- nápad a motivace bych dala spíše na začátek
- jestli nam to nechces prezentovat tak nemusis :D++++
- přidat obrázky!!!, usínám u toho, máš nudný přednes a text se mi tím tuplem nechce číst, pomocí obrázků bys to aspoň trochu zachránil
- nezapomeň si ty slajdy očíslovat jak to má být - tj. 1 z 8 atp.
- 5 minut a teprve půlka
- budik ho zobudil +++
- trénovat aspoň 3× denně
- když něco popleteš, tak u toho nedělej takový blbinky ať to nedáváš tak moc najevo :) +
- “vydat verejnosti” lepe formulovat
- nějak jsem nepochopil, co to tedy vlastně dělá+++
- dej si určitě méně slajdů ať to stihneš




+ dobre ujasneni jmena ++
+ mluví nahlas+++
+ dobry hlas a projev+++
+ vlozene ceske slovicka :)
- nejsi nahodou gabco? slidy rikaj gaco ++++++++++
- nekonzistencia meno priezvisko / priezvisko, meno - HonzaC: prosim jmeno prijmeni, naopak je to jak na nejakem urade.
- pekna prace, ale strasne zmatena presentace ! Zamyslet se, co chcete rici kdy, zapracovat na strukture a logice presentace, ukazat priklad pro kazdy blok, nemluvit tak moc o vecech, co nechodily, atd atd. ++
- ”ukázat ukázkovou aplikaci”
- obrazek.. jo uz tu je (y) - ale je trochu kostickovanej, zkus vlozit jako vektor
- slide 3 muzete rozdelit jak povídáte o HTTP vs. Socket
- slide 3: zbytečný bod a pomlčky
- slide 4 … u rozpoznávače můžete naznačit Phonexii a a že to nebyla vaše práce.. pouze vytvoření socketu
- na konci jen naznacit, co to na tom finalnim slidu je+




Žádné komentáře:

Okomentovat