Stránky

20. 9. 2011

Buďte in(bound)

V současné době informačního a mediálního boomu je stále těžší se dostat k zákazníkovi a něčím ho zaujmout. Zákazník je doslova zavalen informacemi a reklamami. Jedním z důsledků informačního závalu je "bannerová slepota". A bude hůř (pěkný návod na informační dietu je třeba v knize 4 hodinový pracovní týden). Co takhle přestat hledat zákazníky, a místo toho se jimi nechat najít?

Outbound marketing je klasický marketing, na který jsme zvyklí. Reklama v televizi, rádiu a internetu. Je to takzvaný interuptive marketing, který vás vyrušuje a snaží se vám dostat do peněženky. Ještě jiný termín pro outbound může být push (tlačit). Je finančně náročný (reklama v televizi, rádiu, tisku). Má i své výhody jako je rychlost (rychle oslovíte velkou skupinu "zákazníků").

Kniha Inbound marketing je průměrně rozsáhlou knihu a je velmi pěkným úvodem právě do Inbound marketingu - opak outbound. Marketing, kdy se snažíte nabídnout zákazníkům zajímavou informaci (obvykle blog). Zákazníci si vás tak aktivně a sami najdou (a bývají věrní). Díky tomu je tento druh marketingu finančně nenáročný. Na druhou stranu jeho budování trva dlouho (musíte vytvořit hodnotnou bázi informací).

Tato kniha je opět příkladem, že kovářova kobyla nechodí bosa. Autoři začali přesně tak, jak popisují v knize. Založili blog, kde spíše pokládali otázky a snažili se na ně (společně s ostatními nalézt odpověď). Díky tomu se jim podařilo identifikovat mezeru na trhu a vytvořit velmi zajímavou službu (zkuste grader).

A teď o o čem je tato kniha:
  • Provede vás stučně dostupnými sociálními sítěmi a službami (blogy, Facebook, LinkedIn, Twitter, Digg, ...), poradí jak využít jejich potenciálu a jak být nalezen.
  • Radí jak vybrat jméno firmy nebo blogu, jak založit blog a jakými pravidly se řídit při "tvorbě" a publikaci informací. 
  • Dotýká se důležitých informací ohledně SEO a jak zlepšit Pagerank. 
  • Rady, jak měřit vaši inbound úspěšnost, a jak zlepšit konverzi návštěvníků na zákazníky.

Na této knize je sympatické, že mimo užitečných rad obsahuje za každou kapitolou check-list. Tedy seznam úkolů a kroků, které je dobré vykonat, a zdrojů na které se podívat. 

Takže buďme in.

Žádné komentáře:

Okomentovat