Co myslím reaktivním? Například zadání typu:
- Seznamte se s teorií XY.
- Nastudujte algoritmus Z.
- Implementujte algoritmus Z.
- Porovnejte algoritmus Z s algoritmy U a Q.
- Zhodnoťte dosažené výsledky a navrhněte směry dalšího vývoje.
Rozhodl jsem se letos začít s experimentem kreativních zadání. Student si svůj cíl vytyčí sám, a sám se k němu též dostane. Jako prostředek jsem zvolil něco v PHP frameworku. PHP (obecně webové technologie) mají studenti rádi. Dokážou si je představit, každý v tom něco dělal, dá se to vizualizovat (GUI), atd. Fígl je v tom, že těžiště diplomky není v tom PHP. Toho očekávám asi 20%-40% z celkového úsilí.
Chci, aby studenti přišli s vlastním nápadem (webové) služby. Takové, které věří (ideálně ji chtějí nějak zpeněžit, nebo alespoň dát světu). V diplomce si vyzkouší postavit tuto službu od A do Z. Tedy:
- Najdou zákazníky/uživatele.
- Definují a sdělí jim svou hypotézu jejich problému.
- Získají reakci zákazníků/uživatelů.
- Upraví svoji hypotézu (eventuálně několikrát iterují do 2).
- Neformálně a formálně definují svůj minimální produkt.
- Implementují ho.
- Otestují u uživatelů - získají zpětnou vazbu (eventuálně několikrát iterují do 5).
- Zhodnotí a nastíní další postup.
Velmi ocením, když se studentům podaří ono zásadní to ship - tedy expedovat svůj výtvor do vnějšího světa (uživatelům/zákazníkům) a sledovat reakci. Nezůstat jen u nápadů a realizace, prostě do toho praští tou kuželkou.
V rámci řešení diplomky bych rád, aby se studenti zúčastnil nějaké soutěže (o těch někdy příště).
Takže se v květnu těším na výsledky mého kreativního experimentu :) a držím svým studentům palce.
Co vy? Píšete diplomku nebo vypisujete téma? Máte raději reaktivní nebo kreativní zadání? A proč?
Žádné komentáře:
Okomentovat