19. 1. 2012

Textová část BP/DP - Lessons learned #2

Předchozí Lessons learned: #1





Úvod a Závěr:
Co mají společného závěry těchto dvou prací? Jsou to chyby. Překlepy, nesmyslné věty, hrubky, nespisovná slova, ... To vše do diplomky nepatří. Je mi jasné, že na FIT s "češtinem" bojuje vetšina studentů. Někde hluboko v práci se ten jeden jediný překlep snad ztratí. Ale úvod a závěr čtou úplně všichni. A nasekat tam chyby je ostuda. Až u obhajoby budete přesvědčovat komisi, že jste odvedli velký kus práce, jak asi bude vypadat fakt, že si po sobě neumíte přečíst jednu stranu textu?

Citujte obrázky:
Pokud si "vypůjčíte" obrázek z nějakého zdroje, nepřiznáte se a přijde se na to, máte za F. Výše uvedená citace je (asi) OK. Přesto mám raději explicitní uvedení do závorky: (převzato z [xy]).

Nepřehánějte to se sekcemi:
 
Pokud má mít sekce 1-2 odstavce, zkuste se zamyslet, jestli by se to nedalo vyřešit třeba description nebo itemize.

Popisky v obrázku:
Nepopisujte komplikovanější obrázky stylem Vlevo je A, nahoře je B, uprostřed vidíte C, pod tím se nachází D a vedle je XY. Výsledek bude půl strany textu. A pokud nebude obrázek hned na stejné straně, tak se čtenář ulistuje k smrti. Dopište do obrázku popisky. Obrázek se stane "samonosným".

Detaily do přílohy:
Nesnažte se v práci za každou cenu detailně popisovat kompletní digram tříd, tabulek, objektů, ... Vložte jedno celkové schéma a popište základní komponenty. Dále se pak věnujte jádru systému (třeba ty tři označené objekty). Ty jsou klíčové, a stojí na nich vaše práce. Popis ostatních "podpůrných" objektů (např. načítání a vykreslování dat) můžete dát do Přílohy. V textu se pak jednou větou odkážete, že: Detailní popis všech tříd a jejich metod je v Příloze 1.

Následující Lessons learned: #3

Žádné komentáře:

Okomentovat