Úvod a Závěr:
19. 1. 2012
Textová část BP/DP - Lessons learned #2
Předchozí Lessons learned: #1
Úvod a Závěr:
Co mají společného závěry těchto dvou prací? Jsou to chyby. Překlepy, nesmyslné věty, hrubky, nespisovná slova, ... To vše do diplomky nepatří. Je mi jasné, že na FIT s "češtinem" bojuje vetšina studentů. Někde hluboko v práci se ten jeden jediný překlep snad ztratí. Ale úvod a závěr čtou úplně všichni. A nasekat tam chyby je ostuda. Až u obhajoby budete přesvědčovat komisi, že jste odvedli velký kus práce, jak asi bude vypadat fakt, že si po sobě neumíte přečíst jednu stranu textu?
Úvod a Závěr:
17. 1. 2012
Obhajoby diplomek - Lessons learned #1
Krátký postřeh z obhajob SEP mých studentů. Prezentace měli pěkné, vešli se do limitu, a měli je alespoň trošku natrénované. Bohužel všichni udělali jednu chybu. Pokud by toto udělali u závěrečných obhajob diplomek, troufám si tvrdit, že by si tím mohli dost uškodit. A co udělali špatně? Toto:
13. 1. 2012
Slovníček Lean(ého) Startupu - Pozicování a Product-Market Fit
Positioning
To čím se odlišujete není důvod ke koupi. Důvodem jsou výhody, které plynou právě z odlišnosti. Například, pokud nabízíte jako první nějaký produkt formou služby (SaaS), zákazník si ho nepořídí, protože to je služba. Pořídí si ho, protože má nižší náklady, nemusí nic instalovat, má vzdálený přístup, ...
Pozicování se též liší podle toho s kým mluvíte. Pozicovat se jako "Facebook pro seniory" směrem k zákazníkům je hloupé (senioři neznají Facebook), ale chytré směrem k investorům, kteří si hned představí, co vlastně děláte.
Jedno varování na závěr. Chybné pozicování vás může "zabít". Pokud uděláte PR kampaň s nevhodným pozicováním, může dojít k nepochopení za strany zákazníků (špatně si vás zaškatulkují) a náprava škod bude obtížná.
Positioning is the act of placing your product within a market landscape, in your audience's mind.Pro správné pozicování produktu byste měli znát:
- kdo je vaším zákazníkem a jeho potřeby,
- jaké jsou klíčové výhody vašeho produktu pro vašeho zákazníka (proč si ho koupí),
- jak se chová (co dělá) bez vašeho produktu,
- a jak váš produkt změní jeho chování (činnost).
To čím se odlišujete není důvod ke koupi. Důvodem jsou výhody, které plynou právě z odlišnosti. Například, pokud nabízíte jako první nějaký produkt formou služby (SaaS), zákazník si ho nepořídí, protože to je služba. Pořídí si ho, protože má nižší náklady, nemusí nic instalovat, má vzdálený přístup, ...
Pozicování se též liší podle toho s kým mluvíte. Pozicovat se jako "Facebook pro seniory" směrem k zákazníkům je hloupé (senioři neznají Facebook), ale chytré směrem k investorům, kteří si hned představí, co vlastně děláte.
Jedno varování na závěr. Chybné pozicování vás může "zabít". Pokud uděláte PR kampaň s nevhodným pozicováním, může dojít k nepochopení za strany zákazníků (špatně si vás zaškatulkují) a náprava škod bude obtížná.
2. 1. 2012
Textová část BP/DP - Lessons learned #1
Začínají mi chodit první verze textových částí diplomek. Rozhodl jsem, že budu z prací vybírat obvyklé chyby, a tak vám živě demonstrovat, co je špatně a proč. Abych nebyl jen za toho zlého, pokud uvidím něco inspirativního dám to sem též. Veškeré ukázky sem dávám se souhlasem autora práce. Buďte si prosím vědomi, že ukázky jsou z prvních draftů a ne z finálních prací.
Necitujte irelevantní "blbosti":
Informace v Úvodu o tom, že připojení na internet je dostupné už i na Mount Everest může působit dojmem, že je třeba to nějak potvrdit. Nicméně toto zbytečně nafukuje Literaturu o spoustu irelevantních zdrojů (vzhledem k tématu vaší práce) - což se může obrátit proti vám v posudku. Takže to tam nepište vůbec, nebo to alespoň necitujte.
Necitujte irelevantní "blbosti":
Informace v Úvodu o tom, že připojení na internet je dostupné už i na Mount Everest může působit dojmem, že je třeba to nějak potvrdit. Nicméně toto zbytečně nafukuje Literaturu o spoustu irelevantních zdrojů (vzhledem k tématu vaší práce) - což se může obrátit proti vám v posudku. Takže to tam nepište vůbec, nebo to alespoň necitujte.
1. 1. 2012
5 kroků jak soustředěně psát (nejen) diplomku
Píšete diplomku a máte prokrastinační problémy? Nejste v tom sami. Vzpomínám si na mé "spisovatelské" období. Řekl jsem si, že dnes napíšu kapitolu diplomky. Měl jsem dokonce chuť psát. Otevřel jsem editor, napsal název kapitoly a začal přemýšlet o obsahu. A čím víc jsem o psaní přemýšlel, tím míň se mi chtělo něco psát, a pohled na blikají kurzor a prázdnou stránku byl depresivní. Nuž co, podívám se, jestli nepřišel nějaký email (re-check emailu je velmi častý a nebezpečný prokrastinátor). Odtud to je kousek ke čtení webu, jen jednomu levelu v gamese, a najednou byl večer. A stránka stále prázdná.
Jste-li na tom stejně, mám pro vás radu, která by vám měla pomoci.
Jste-li na tom stejně, mám pro vás radu, která by vám měla pomoci.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)