Guy začal svou kariéru v 80. létech v Applu a nyní je investorem. Zkušeností má víc než dost. Kniha je psána stručnou (méně je více) a velmi čtivou formou. Obsahuje mnoho praktických rad včetně vysvětlení, proč tomu tak je. Narozdíl o jiných knih o startupech a investorech, Guy se nebojí říct, jak a proč se věci mají ve skutečnosti.
Kniha se věnuje tématům:
- Jak a s čím začít - musí to mít smysl a mantru. Začněte na tom pracovat. Definujte byznys model a MAT (majlstouny, hypotézy a úkoly)
- Pozicování - jednoduché, jasné a úderné.
- Pitchování - 10 slajdů, 20 minut a 30pt font. Guy doporučuje zajímavou pomůcku pro prezentování. Kdykoli cokoli řeknete, představte si, že se vás někdo zeptá "A co?" - "So what?". Měla by tedy následovat odpověď na tuto hypotetickou otázku.
- Psaní "byznys plánu" - důležitější než onen plán je pro Guye samotný proces psaní. Plán je cár papíru, který přestane platit v momentě, kdy ho dopíšete. Tříbení myšlenek a týmová práce je to, co se počítá.
- Bootstrapping - jak rozjet startup svépomocí (tedy žádné Big Bang divadýlko). Tato technika má velmi blízko k Lean.
- Najímání zaměstnanců.
- Získávání rizikového kapitálu - zajímavý pohled do zákulisí investorů. Kawasakiho pravidlo valuace firmy: za každého full time inženýra +$500k, za každého full time MBA -$250k. :)
- Uzavírání výhodných partnerství - tak, aby 2+2 bylo 5 a ne 3.
- Branding - včetně vytvoření a udržování komunity a produktových evangelistů.
- Rainmaking - shánění zákazníků a naslouchání jim.
A jeden citát na závěr:
Nejzajímavější hláška kterou můžete slyšet ve vědě, ta která oznamuje nové objevy, není "Eureka!" - (Mám to!), ale "To je srandovní ..."
Isaac Asimov
Žádné komentáře:
Okomentovat